Ostatni dzień tegorocznych testów przedsezonowych w Jerez należał do Jensona Buttona, który uzyskał czas 1:18.871 – najlepszy biorąc pod uwagę wszystkie dni testowe w Jerez i jako jedyny zszedł poniżej granicy 1 minuty 19 sekund.
Od rana warunki były stosunkowo dobre, jedynie miejscami zalegały kałuże, które z biegiem czasu znikały. Ostatnia sesja przebiegała umiarkowanie sprawnie – została przerwana czterokrotnie. Bardziej niż w ciągu ostatnich dni wypełnione były trybuny w Jerez, a to za sprawą pogody, trwającego weekendu oraz Fernando Alonso za sterami Ferrari. Warto dodać, że kierowcy swoje najlepsze czasy uzyskali rano, a zespoły prawdopodobnie testowały ustawienia pod kwalifikacje.Drugi czas uzyskał Robert Kubica – 1:19.114 ustanowiony około godziny 9:30 – pozwolił Polakowi nawet na kilkudziesięcio minutowe prowadzenie w tabeli. Kierowca Renault przejechał dzisiaj 117 okrążeń, znów bez problemów technicznych.
Za Polakiem, ze startą 0,074 znalazł się Kamui Kobayashi, który przejechał dzisiaj 117 okrążeń powodując na początku sesji wywieszenie czerwonych flag. Gorszy od kierowcy BMW Sauber czas uzyskał Tonio Liuzzi. Włoch przejechał w VJM-03 80 okrążeń, co pozwoliło ustalić, że miękka mieszanka zużywa się bardzo szybko w niskich temperaturach.
Kierowca Mercedesa, Nico Rosberg, który zmienił dziś Michaela Schumachera, uzyskał piąty czas wyprzedzając Fernando Alonso i Jaime Alguersuariego. Za kierowcą Toro Rosso, z czasem 1:21.194, znalazł się Mark Webber – wczorajszy lider.
Nico Hulkenberg, kierowca Williamsa przejechał 137 okrążeń, uzyskując dziewiąty czas, wyprzedzając jedynie kierowców nowych ekip – Glocka i Trullego. Na około godzinę przed zakończeniem sesji, bolid debiutującego w barwach Williamsa Niemca zatrzymał się na prostej start/meta.
Po raz kolejny dla zespołu Virgin Racing sesja nie należała do udanych, bowiem z powodu problemów z hydrauliką Timo Glock zdołał przejechać zaledwie 28 okrążeń. Niemiec uzyskał jednak przedostatni czas powodując w samym końcu sesji wywieszenie czwartej, ostatniej czerwonej flagi.
W przeciwieństwie do zespołu Richarda Bransona, Lotus zaliczył udany pod względem przebiegu dzień. Jarno Trulli uzyskał wprawdzie ostatni czas, przejechał jednak najwięcej, bo aż 141 okrążeń toru w Jerez.
Ostatnie przedsezonowe testy odbędą się na torze Circuit de Catalunya w Barcelonie. Będą trwały od 25 do 28 lutego.
20.02.2010 17:14
0
teraz lepiej ;)
20.02.2010 17:15
0
Dobrze dzis sie Renault spisywalo ale o jej prawdziwej sile przekonamy sie za 20 dni:)
20.02.2010 17:16
0
Sorka Kempa:P nie zauważyłem autora:P
20.02.2010 17:16
0
spoko ze poprawiłeś:P
20.02.2010 17:16
0
Dokładnie o to mi wczoraj chodziło xD
20.02.2010 17:18
0
ale co już można zaznaczyć Renult jest póki co bezawaryjne
20.02.2010 17:19
0
jest dobrze:))
20.02.2010 17:21
0
Cieszy mnie fakt, ze jak narazie Renault nie mialo jakis powaznych usterek i problemow technicznych. To cieszy. Czasy tez krecą niezłe (bynajmniej Robert.;] ) Ale jak juz wiadomo to nie czasy sie liczą pod czas testów. Najwazniejsze jest to ze Renault jezdzi bez awarii. ;);) Pozdrawiam
20.02.2010 17:25
0
Aby tak dalej, ciekawy jestem czy to było na maxa.
20.02.2010 17:27
0
Coraz bardziej niepokoję się o cudo Virgin Racing... Oby do Bahrajnu stworzyli bolid, który się nie rozsypie w połowie wyścigu..
20.02.2010 17:27
0
Kacper, przypominam że Petrov jednego z dnia testów również miał drugi czas :)
20.02.2010 17:28
0
Nokiae6520 myślę że coś tam jeszcze mają w zanadrzu :)
20.02.2010 17:29
0
Kubica sie postaral a to swiadczy ze Renault ma naprawde szybki bolid.
20.02.2010 17:29
0
hehe - i zjadło mój komentarz - był tylko przez około jedno okrążenie .... tak czy siak Kubek wykręcił bardzo dobry czas - mam nadzieję, że teraz wszyscy malkontenci nie będą już marudzić i narzekać na Renault :) pozdro
20.02.2010 17:31
0
11. no tak tak, ale drugi zas Roberta jest lepszy niz drugi czas Petrova, (Chociaz drugi czas Petrova byl zrobiony w deszczu). ;);)
20.02.2010 17:32
0
ja tylko tak zauwaze, ze oni nie testuja polowy mozliwosci bolidow, 3/4 czy innych pierwiastkow :) Testuja maksymalne mozliwe osiagi i wszystko jest na maksa...
20.02.2010 17:34
0
16. maryanos Ja akurat uważam że niektóre zespoły jeszcze trochę ukrywają swoje prawdziwe możliwości
20.02.2010 17:36
0
Kubica swoje najszybsze okrążenie zrobił na 2 kółku z 6 czyli miał jeszcze zapas paliwa
20.02.2010 17:36
0
w tym roku bedzie jeszcze wiecej - "pourywanych " przednich spojlerów niz ostatni -wszyscy sa szersi bedzie sie działo -tzr byc wysoko w kwalifikacjach
20.02.2010 17:36
0
oreintuje sie ktos moze ile silnikow renault wykorzystalo do tych wszystkich sesji testowych ?
20.02.2010 17:37
0
17. Zgadzam sie z Przemu. Nie wszyscy na chwile obecna, jezdza na maxa..;)
20.02.2010 17:37
0
a skąd ta pewność że po tym 6 już miał opary i nie mógł jechać dalej? Nic nie jest pewne, dlatego możemy tylko siać domysły i przypuszczenia, pewności przed Bahrainem nie będziemy mieli
20.02.2010 17:38
0
a ja tak nie uwazam. po pierwsze, nie widze sensu zeby sobie samemu zaciemniac obraz, po drugie, testuje sie zachowanie bolidu w arunkach wyscigowych przy roznym obciazeniu i roznych nastawach docisku, a po trzecie bylem w Valencii i na zywo obserwowalem jazdy i nie wyobrazam sobie zeby robili cos na pol gwizdka...
20.02.2010 17:40
0
23. A po co mają jechac z pedalem w podlodze, jesli w danym dniu nie testuja np, osiagow silnika, tylko np zachowanie opon, lub elementy aerodynamiczne.
20.02.2010 17:41
0
po to by wiedziec jak sie te elementy zachowuja podczas wyscigu gdy jedzie sie na maksa. Elementarz.
20.02.2010 17:42
0
marynaros, Ty nie możesz być pewnym ze względu na to że widziałeś jak jeżdżą bo nie trzeba dużo żeby stracić powiedzmy 0,6 sekundy, tak samo my nie możemy być pewni że jada na 100%, i się tego nie dowiemy. Prawdziwy obraz stawki będziemy mieli w Bahrainie po kwalifikacjach
20.02.2010 17:43
0
nie możemy być pewni że nie jadą na 100% oczywiście miałem na mysli
20.02.2010 17:43
0
25 . Nie zgadzam sie z Toba. To moze mi powiesz ze Ferrari jezdzi na maxa (patrz wyniki testow).
20.02.2010 17:46
0
Rany.... ludzie.... onji po to jezdza na maksa, ile tylko moga, by ulepszyc auto przed Bahrainem na ile tylko sie da, Renault ma zmienic 1/3 czesci.... Nowe czesci opracowuja i produkuja po testach, po analizach w warunkach wyscigowych... nie po jazdach symulowanych, kamuflujacych i tajemnych....
20.02.2010 17:47
0
26 . Otoz to, nie ma co sie teraz klocic, tylko poczekac do 13 marca, (no nawet mozna do 12, do treningow, po ktorych juz cos nie cos bedzie wiadomo. Zobaczymy jak to bedzie. Pierwsze dwa,. trzy wyscigi i juz bedzie wiadomo, kto ma jaki bolid. ;)
20.02.2010 17:48
0
wszyscy jezdza na maksa !! Ferrari tez, Lotus tez... no chyba, ze wydaje setki tysiecy euro zeby sobie jaja porobic... ale moze sie myle :)
20.02.2010 17:49
0
31 . Powiedzialem cos, nie wiem po co koles krzyczysz. Kazdy ma swoje zdanie i tyle.
20.02.2010 17:50
0
Wlasnie. Najwazniejsze ze renault przejechalo tyle kolek bez awari. To cieszy xD
20.02.2010 17:52
0
Luz, trzymaj sie wlasnego zdania... :)
20.02.2010 17:52
0
33 . Zgadzam sie z Toba. Wszystkich nas, kibicujących Robertowi, powinien cieszyc fakt jakim jest bezawaryjnosc ich bolidu.;)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się